Obiectivele urmarite prin acest
proiect sunt schimbarea legii referitoare la modalitatea de
admitere in licee, prin inlaturarea obligativitatii luarii in
considerare a mediilor din clasele V VIII; schimbarea
statutului de cadre didactice al directorilor de scoli
generale si licee, care vor indeplini exclusiv functii
manageriale precum si mutarea consilierilor educationali de
sub autoritatea Ministerului Educatiei sub cea a Consiliilor
Judetene.
In vederea atingerii acestor obiective, asociatia Pupaza
din tei doreste inaintarea unei propuneri legislative.
Primul pas in acest sens il reprezinta lansarea unei campanii
de strangere de semnaturi in favoarea acestor modificari de
lege.
Campania se va desfasura in perioada 28-29 iunie in
Bucuresti si intre 4-10 iulie si 11-21 august pe litoral.
Uuu…
“Ministerul Educatiei si Cercetarii lucreaza la un nou
proiect de lege pentru cresterea calitatii educatiei si
discuta cu partenerii sociali din invatamant”, din
cate am auzit si eu. OK. Ce sa inteleg? Ca din nou
copiii vor trebui sa se conformeze la noile reguli
create “numai pentru binele lor”? Da, bineinteles.
Toate lapte si miere, nu? Mmm, nu tocmai. Adica, toate
lucrurile facute de cei mari pentru cei mici sunt
judecate din puntul de vedere al adultilor. Chiar nimeni
nu se poate gandi ca un copil poate veni cu o idee
traznet si foarte foarte logica? Ei, la faza intervenim
noi, “Pupaza din tei”. Ne simtim nevoiti ca, in
numele copiilor, ca “avocati” ai acestora, sa facem
ceva ca toata lumea sa aiba un cuvant de spus.
Asadar, am facut putina tuslama de cerebel la
sediul Asociatiei Pupaza din tei si am intocmit o lista
de sugestii pentru mai marii Ministerului. Cam asa:
Admiterea in liceu…Ce se poate spune? Smenuri,
spagi, fituici, talente si meditatii cat incape pentru
medie mare in generala. Cam asta ar fi drumul cel mai
rapid spre Sf. Sava. Am zis rapid, moralitatea nu intra
in calcul. Pai nu prea merge, oameni buni. Vreau sa zic
ca in generala “zece pe linie” nu este ceva
incredibil. Mai un meci de fotbal cu alta scoala si
media zece la sport, mai un teatru si-un zece la romana,
mai o olimpiada si media zece la ce vrei tu. Da, foarte
bine, e preocupat omu’,
nimeni nu zice nimic, dar asta nu conteaza pentru
admitere. Ce le pasa celor de la liceul la care vrei sa
intri ca tu intr-a sasea mergeai la teatru sau la
olimpiade? Daca stii ce iti trebuie, bine, daca nu, pa.
Logic. Daca tot ai fost la toate acele „activitati
extrascolare”, trebuie sa fi ramas cu ceva in cap, nu?
Asta daca nu ai mers din materialism (recte pentru nota)
si ai jucat septica pe hol.
|
O alta problema arzatoare ii priveste pe
directorii scolilor: nu vi se pare de-a dreptul enervant
sa vrei sa vorbesti cu directorul/directoarea
si aceasta sa fie la ore? Nu e exasperant ca parintii sa
se invoiasca
de la serviciu ca sa vorbeasca cu directoarea si aceasta
sa predea in timpul asta? Pai atunci de ce sa nu
modificam ideea de director scolar? De ce sa nu fie
DIRECTOR propriu-zis, adica manager? E mult mai normal
ca directorul sa se ocupe de conducerea efectiva a
unitatii de invatamant, decat sa isi imparta timpul
intre management si ore. Si, in plus, daca directorul nu
e si profesor, nu e necesar sa fie ales dintre
colectivul de profesori (logic). Deci, acesta are nevoie
de aptitudini importante de manager ca sa fie acceptat
ca director.
Probabil ca ati rasfoit macar o data o revista
scolara. Chiar ma intreb, revistele sunt scrise de elevi
cu mintea lor sau sunt dictate prin telepatie de
profesori? Sunt multe elemente care arata clar
interventia unui profesor, cum ar fi: multe expresii si
formulari siropoase ce, in mod normal, nu ar iesi din
gura independenta a unui copil, apoi, intreaga
structura: poezii despre cat de superb de geniala este
scoala, cat de bine e sa fii un elev silitor, referate
despre “mirificitatea” naturii, si multe alte
exemple. In fine, sugestia noastra este de a crea un
Club de presa pentru elevi care sa tipareasca reviste
scolare in adevaratul sens al cuvantului. Scolare pe
bune, fara influente profesorale, ca sa spun asa. Adica,
revistele sa fie libere, sa exprime clar ce gandesc
elevii, nu ce gandesc profesorii ca gandesc elevii.
Organizatiile de elevi par lasate la o parte de
institutiile statului. Daca tot “Copilul capabil de
discernamant are dreptul de a-si exprima liber opinia
asupra oricarei probleme care il priveste”(legea 272
art. 24), de ce opinia organizatiilor de elevi nu
conteaza in masura in care ar trebui? Cred ca sugestia
noastra este suficient de clara: o cooperare mai stransa
intre organizatiile de elevi si stat.
Consilier educational. A ce va suna: consilier…
Hm, un tip care pleaca urechea la problemele elevilor.
Asta daca nu este angajat de MEC, caz in care pleaca
urechea mai degraba la ce spun profesorii. Pai sa fie
numit “Consilier profesoral” Asadar, cel mai bine,
dupa parerea noastra ar fi daca consilierii scolari
(scuzati cacofonia) ar fi angajati si pregatiti de
Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor
Copilului. Asa, ar putea discuta cu elevul despre
absolut orice problema a lui, chiar si despre cele
legate de sistemul de invatamant.
Copiii de la Pupaza din Tei sustin fiecare dintre
aceste sugestii si fac o campanie de strangere de
semnaturi PRO pentru un proiect de lege. Daca nu sunteti
suficient lamurit/a,
site-ul ulei de oregano ieftin
va sta la dispozitie. Speram ca, in final, copiii vor
avea un loc suficient de sus-pus in societate pe cat
merita.
Radu
POP, 13 ani
|
|